Godziny pracy logopedy

1. Na zajęcia logopedyczne w pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci:
- z orzeczeniami i opiniami, w których zaleca się terapię logopedyczną;
- z zaburzeniami słuchu: niesłyszące lub niedosłyszące;
- ze znacznie opóźnionym rozwojem mowy;
- z poważnymi zaburzeniami mowy powodującymi zakłócenia komunikacji językowej oraz znacznie utrudniającymi naukę.
Czytaj więcej o: Regulamin zajęć logopedycznychWykonywanie ćwiczeń usprawniających motorykę narządów mowy ma na celu nie tylko ich usprawnienie, lecz także zdobycie umiejętności ułożenia w sposób charakterystyczny dla danej głoski.
Ćwiczenia usprawniające mają więc na celu wypracowanie zręcznych i celowych ruchów języka, warg, podniebienia i szczęki dolnej. Dziecko musi mieć wyczucie danego ruchu i położenia poszczególnych narządów mowy.
Przeprowadzając ćwiczenia artykulatorów wspomagamy rozwój dziecka. Ćwiczenia te, to faza wstępna do pracy nad skorygowaniem wielu zaburzeń mowy. Bardzo istotne jest, aby były one wykonywane często i systematycznie, oraz aby dziecko miało możliwość obserwowania pracy aparatu mowy w lustrze.
Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne – ze względu na udział właściwego elementu aparatu mowy – dzielą się na następujące:
Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek obserwować sposób oddychania swojego malucha? Jak oddycha podczas zabawy, słuchania bajek, podczas snu? Nosem czy ustami? Czy ma otwartą buzię? Czy jego oddech jest płytki, czy głęboki? A jak z oddechem podczas mówienia? Jest płynny, a może przerywany, nierówny, pełny „zachłyśnięć” powietrzem? Czy podczas oddychania porusza się coś więcej poza klatką piersiową? Czy unoszą się ramiona? Na te pytania warto sobie odpowiedzieć, ponieważ nieprawidłowy sposób oddychania dziecka może być przyczyną różnego rodzaju zaburzeń właściwego rozwoju.
Skutki nieprawidłowego oddychania:
Dla dzieci starszych:
Strona: 1/2

PAD CMS jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe z wyłączeniem opublikowanych treści.